..aneb s úsměvem jde všechno líp! :-)

Vítejte na webu Toma Poutníka - aneb Zápisky z cest

Na začátku října 2019 jsem se vydal na další z mých velkých cest. Tentokrát mne čeká 6 měsíců v Mexiku a Jižní Americe. Web slouží především jako mé zápisky z cest pro rodinu a přátele. Updatovat je budu dle možnosti připojení.

První zastávkou bude Mexiko, potenciálně i Guatemala, a poté budu směřovat do Jižní Ameriky do Chile, Peru, Bolívie, Argentiny a Patagonie. Postupně budu přidávat mé menší či větší dobrodružství a historky z cest. Více naleznete v sekci níže.

___

Na stránkách naleznete také moji cestu do oblasti Himálaje. Na zacatku brezna 2012 jsem se vydal na 6 mesicni pout do Nepalu a severni Indie (oblast Himalaje). Více si můžete přečíst v sekci Nepál & Indie.

Ve svych zazitcich popisuji, jak jsem cestoval Nepalem, navstivil Annapurny a zajimava mista po cele zemi. Presunul se pote do severni Indie a prvnimi kroky miril ke vsem svatym mistum spojenym se zivotem Buddhy.

Dale jsem pokracoval pres Dharamsalu na sever do oblasti Kashmiru a Ladakhu, kde jsem stravil dalsi mesic a pul sveho zivota. Po horach jsem zamiril na jih na kratkou navstevu Arabskeho more a ostrova Diu.

Posledni mesic stravil v cestach po Rajastanu a dale jeskynich komplexech Ajanta a Ellora (posledni mesic zde vsak jiz nenaleznete, radeji nez psanim jsem jej travil po boku cloveka memu srdci nejblizsimu).

Preji pekne cteni!

Tom Poutník

Mexiko & Jižní Amerika

05.11.2019 18:21

Den 23-27 Mexico City II.

Přes den jsem podnikal i vylety po okoli. Krome Teotihuacanu jsem v MC navstivil Antropologicke muzeum - obri muzeum, kde jsou artefakty ze všech kultur a nalezist v Mexiku - cele pavilony zasvecene Mayum, Olmekum, Aztekum a dalsim. Muzeum mělo udelane velmi pekne interiery simulujici jednotlive...
05.11.2019 18:13

Den 23-27 Mexico city I.

Vecerni autobus do Mexico city jel po rovnych cestach, a tak jsem brzy odpadnul a vetsinu cesty jsem prospal. Po 7h cesty me privitalo ranni posmourne hlavni město Mexika - Mexico City (nebo jak mistni radi zkracuji CDMX; Ciudidad de Mexico).Mexico city ma ponekud chaotickou, ale na spoje bohatou...
05.11.2019 18:12

Den 20-22 Oaxaca

První cely den v Oaxace jsem chtel prozkoumat centrum a ulicky a zjistit, co je v okoli za vylety.Blizil se nejvetsi mexicky svatek Dia de los muertos (svatek mrtvych) - rodiny zdobi hroby a delaji mensi rodinne oltare s fotkami zemreleho, davaji tam oblibena jidla/piti a veri, ze během těchto dnu...
28.10.2019 10:42

Den 14-19 San Cristobal

Lehce jsem se obaval cesty přes Ocosingo, a tak jsem z Palenque vyrazil jednim z rannich autobusu. Nakonec se ukazalo, ze autobusy v těchto dnech kvuli prepadani upravily trasy a místo přes Ocosingo a 4h cesty, tak objizdi cele hory přes jina ne zcela bezpecna teritoria - Villahermosa a Tabasco,...
28.10.2019 10:38

Den 12-13 Palenque

Rano jsem vyrazil na 9h trvajici cestu autobusem do maleho mestecka Palenque. Jedna se o celkem nevyrazne mesto nebyt jedne male drobnosti - cca 8 km od města je v kopcich schovane jedno z vyznamnych mayskych archeologickych nalezist. Skryte v dzungli se tam nalezaji zachovale pyramidy, hrobky a...
28.10.2019 10:35

Den 10-11 Campeche

Dny utikaji jako voda a rikal jsem si, ze je na case udelat další clanky - tentokrat strucnejsi :-)Rano jsem v Meride navstivil Antropologicke muzeum mapujici vyvoj mayske kultury od archaickych dob. Bohuzel bylo vse ve spanelstine, ale i tak to bylo zajimave. Ulicemi Meridy jsem zamiril na dobre...
20.10.2019 21:28

Den 8-9 Merida - Izamal, Uxmal

Dny utikaji jako voda a priznam se bez muceni, ze po dni plnem zazitku se ne vzdy chce uplne vse sepisovat, ale abych dostal svemu slibu, zasilam dalsi cast.Dalsi den v Meride jsem mel chut se podivat do mesta Izamal, cca hodinu autobusem od Meridy. Mestecku se nekdy prezdiva "Yellow city" -...
19.10.2019 10:27

Den 6-7 Merida, Celestún

Ahoj vsem, rano den 6. jsem se rozloucil s Valladolidem a vydal se rannimi ulickami na autobusove nadrazi chytit autobus do Meridy. ADO bus jel nastesti brzy a netrvalo dlouho a byl jsem v bezpeci klimatizace a mekkych sedacek. Vedla me sedela jina solo-cestovatelka, a tak mi odpadla starost o...
16.10.2019 20:38

Den 5 Ek Balam & cenote Samula, X'Keken

Ve Valladolidu me cekal posledni den a chtel jsem pokracovat v objevovani mayskych ruin a pamatek. Vydal jsem se proto na sever smer colectivo, ktere by me vzalo k ruinam Ek Balam vzdalenych cca 30km od mesta. Cestou jsem zjistil, ze offlinove mapy mi funguji presneji nez rady recepcniho v hostelu...
14.10.2019 22:09

Den 3-4 Valladolid, Chichen Itza, Cenotes

Ahoj vsem, dalsi dny utekly jako voda a zase je cas nasdilet casti svych zazitku. Rano den 3. jsem se poprve vydal na autobusove nadrazi, tentokrat smer Valladolid. Autobus odjizdel skoro ihned, takze zadne velke cekani se nekonalo. Prekvapeni me cekalo hned v autobuse. Jel jsem ADO...

Novinky

05.10.2019 20:06

začátek Cesty

Zatím připravuji a dávám dohromady poslední vybavení na mé nové putování a dobrodružství - aneb tentokrát do Jižní Ameriky & Mexika. Příští týden...
01.08.2012 13:18

DULEZITE UPOZORNENI

Ahoooj vsichni! Bohuzel jsem ted mimo solidni internet a pribehy a zazitky se trochu kupi. Rad bych to pro vas zpracoval co nejdrive, ale je toho...
03.07.2012 22:39

Opet na prijmu!

Ahoj, dodal jsem opet par clanku zacinaje dnem 92 a dale az do 114. Utopil jsem fotak, tak nove fotky jsou momentalne mimo provoz :-)
11.06.2012 18:51

Zpravy z hor

Tak jsem opet dopsal nekolik clanku z poslednich dnu. Mam pripravene i fotky, ale internet je tu velice nevyzpytatelny [stejne jako pocasi] a...
22.05.2012 21:47

Nove clanky a par foto

Tak jsem nakonec precejen sednul opet k pc a stravil par hodin sepisovanim uplynulych dni a zazitku. Jsou pridany clanky z Dilli, Amritsaru a...
21.05.2012 18:22

Dharamsala

Zhruba tyden zpet jsem dorazil z Amritsaru do Dharamsaly a i kdyz jsem chtel udelat brzy presun do Ladakhu, silnice z Manali je stale zavrena [az...
18.04.2012 13:57

Pridany posledni dny v Nepalu + i fotografie a dokonceni clanku Zivot v Nepalu

Pridal jsem posledni clanky z Nepalu a dnes okolo 18h vyrazim vecernim autobusem smer hranice s Indii. Za tu dobu, co jsem stravil v Nepalu jsem...
16.04.2012 11:48

Den 34-35

pridal jsem dalsi dny, kdy podnikam mensi vylety po Kathmandu + opet par fotek
11.04.2012 17:06

Pridany dalsi dny z Kathmandu

Pridany dalsi dny z Kathmandu a par fotek :-)
07.04.2012 18:56

Pridany dny z Pokhary a Lumbini

Pridal jsem posledni dny z Pokhary a Lumbini. :-) Hlasim ze jsem zpet v KTM!

ॐ Óm mani padmé húm © 2012 - 2020 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode