..aneb s úsměvem jde všechno líp! :-)

Vítejte na webu Toma Poutníka - aneb Zápisky z cest

Na začátku října 2019 jsem se vydal na další z mých velkých cest. Tentokrát mne čeká 6 měsíců v Mexiku a Jižní Americe. Web slouží především jako mé zápisky z cest pro rodinu a přátele. Updatovat je budu dle možnosti připojení.

První zastávkou bude Mexiko, potenciálně i Guatemala, a poté budu směřovat do Jižní Ameriky do Chile, Peru, Bolívie, Argentiny a Patagonie. Postupně budu přidávat mé menší či větší dobrodružství a historky z cest. Více naleznete v sekci níže.

___

Na stránkách naleznete také moji cestu do oblasti Himálaje. Na zacatku brezna 2012 jsem se vydal na 6 mesicni pout do Nepalu a severni Indie (oblast Himalaje). Více si můžete přečíst v sekci Nepál & Indie.

Ve svych zazitcich popisuji, jak jsem cestoval Nepalem, navstivil Annapurny a zajimava mista po cele zemi. Presunul se pote do severni Indie a prvnimi kroky miril ke vsem svatym mistum spojenym se zivotem Buddhy.

Dale jsem pokracoval pres Dharamsalu na sever do oblasti Kashmiru a Ladakhu, kde jsem stravil dalsi mesic a pul sveho zivota. Po horach jsem zamiril na jih na kratkou navstevu Arabskeho more a ostrova Diu.

Posledni mesic stravil v cestach po Rajastanu a dale jeskynich komplexech Ajanta a Ellora (posledni mesic zde vsak jiz nenaleznete, radeji nez psanim jsem jej travil po boku cloveka memu srdci nejblizsimu).

Preji pekne cteni!

Tom Poutník

Mexiko & Jižní Amerika

04.12.2019 22:33

Den 48-56 Amazonie III. Ayuhuasca ceremonie

Na zacatek ceremonie každý z nas sdilel, proc tam jsme, jaky je nas zamer od Ayuhuascy. Každý z nas byl ritualne ocisten kourem a pote po jednom jsme vypili hořký dousek Ayuhuascy. Svicky se zhasly a rozhostila se tma a ticho. Citil jsem, ze je mi z toho lehce spatne, ale brzy jsem to rozdychal....
04.12.2019 22:30

Den 48-56 Amazonie II. Medicina & ritualy

Bezne jsem proti vsem latkam vseho typu, ale citil jsem, ze nyní mam udelat vyjimku a projit skrze jednotlive stupne posvatnych "medicin". Jednotlive latky postupně cisti telo na stále hlubsich urovnich a zaroven jej uzdravuji - proto se uziva vyraz medicina (nikoliv drogy, které se berou pro...
04.12.2019 22:28

Den 48-56 Amazonie

V hostelu jsme marne na internetu hledali, kam jit, jakym smerem se vydat - chteli jsme zazit autenticke prostredi dzungle a tradicni samany a ritualy. Jediné, co jsme nasli bylo nepreberne mnozstvi polo-ezoterickych center s wifi a bazeny pro Americany slibujici Ayuhuasca ceremonie a retreaty za...
04.12.2019 22:24

Den 43-47 Plavba do Iquitos

Brzy rano jsme dorazili do Yamariguasu s uslechtilym cilem plavit se na tzv slow boat - nakladni lodi do města Iquitos. Iquitos se nachazi v hloubi Amazonie a je mozne jej dosáhnout pouze lodi nebo letadlem. V meste nas odchytil bodry ridic mototaxi a brzy s nami 3 + nasimi batohy turoval svoji...
04.12.2019 22:20

Den 40-42 Trujjilo & Tarapoto

Nocni autobus z Huarazu jel po nekonečných serpentynach dal a dal do noci vstric pobrezi a mestu Trujjilo. V noci se mi podarilo i trochu usnout, a tak jsem mel i navzdory casnemu ranu hned chut prozkoumat ve meste vse na maximum. Další autobus mi jel az za 7h, a tak jsem se vydal vstric rannim...
17.11.2019 20:11

Den 36-39 Santa Cruz trek

Rano jsme s tezkymi krosnami vyrazili vstric nocnimu Huarazu a stanovisti mistniho Colectiva do Carazu. Dodavku jsme nasli rychle a za 1,5h jsme jiz prochazeli rannim trzistem Carazu. Zastavili se s mistnimi na něco k jidlu a presedli do dalsiho colectiva, které uz mirilo do hor k vychozimu bodu...
17.11.2019 20:08

Den 33-35 Huaraz

Huaraz je mensi horske město, které se nachazi ve vysce přes 3000m.n.m. - jedna se o vychozi bod pro pruzkum prilehleho okoli a hor Cordillera Negra a především Cordillera Blanca. Jedna se o pohori s 35 vrcholy přes 6000 m.n.m. a je mozne delat 1-denní nebo vice denní treky především k ruznym...
17.11.2019 20:07

Den 30-32 Lima

Let do Peru trval z mexickeho Cancunu přes 5h a cestou byly videt nadherne hvezdy za oknem letadla. Priletel jsem o pulnoci do Limy a privitala me neskutecna fronta na imigracni kontrole/viza. Rychlymi propocty tam se mnou stalo pres 900 dalsich lidi, kteří cekali na razitko do pasu. Lide stali ve...
08.11.2019 16:18

Mexiko - specialni dil

Aneb stripky a zajimavosti z Mexika, které se jinam nevesly. Vlajka: Na vlajce mají symbol orla, který bojuje-pozira hada. Symbol vitezstvi dobra nad zlem a korupci. Myslim si, ze to docela trefne vyjadruje neustaly boj mezi pravem a nelegalnim obchodem s drogami, bohuzel zatím nikoliv...
08.11.2019 16:06

Den 28-29 Playa del Carmen

Let z Mexico City do Cancunu mel nakonec 4h zpozdeni, tak jsem mohl alespon dopsat predchozi clanky. Vtipne bylo, když jsem kontaktoval aerolinky, jestli poskytuji nejakou kompenzaci - tak mi jen odvetili, ze měli holuba v motoru a jakozto bozi zasah se na to reklamace ani refundace nevztahuje...

Novinky

05.10.2019 20:06

začátek Cesty

Zatím připravuji a dávám dohromady poslední vybavení na mé nové putování a dobrodružství - aneb tentokrát do Jižní Ameriky & Mexika. Příští týden...
01.08.2012 13:18

DULEZITE UPOZORNENI

Ahoooj vsichni! Bohuzel jsem ted mimo solidni internet a pribehy a zazitky se trochu kupi. Rad bych to pro vas zpracoval co nejdrive, ale je toho...
03.07.2012 22:39

Opet na prijmu!

Ahoj, dodal jsem opet par clanku zacinaje dnem 92 a dale az do 114. Utopil jsem fotak, tak nove fotky jsou momentalne mimo provoz :-)
11.06.2012 18:51

Zpravy z hor

Tak jsem opet dopsal nekolik clanku z poslednich dnu. Mam pripravene i fotky, ale internet je tu velice nevyzpytatelny [stejne jako pocasi] a...
22.05.2012 21:47

Nove clanky a par foto

Tak jsem nakonec precejen sednul opet k pc a stravil par hodin sepisovanim uplynulych dni a zazitku. Jsou pridany clanky z Dilli, Amritsaru a...
21.05.2012 18:22

Dharamsala

Zhruba tyden zpet jsem dorazil z Amritsaru do Dharamsaly a i kdyz jsem chtel udelat brzy presun do Ladakhu, silnice z Manali je stale zavrena [az...
18.04.2012 13:57

Pridany posledni dny v Nepalu + i fotografie a dokonceni clanku Zivot v Nepalu

Pridal jsem posledni clanky z Nepalu a dnes okolo 18h vyrazim vecernim autobusem smer hranice s Indii. Za tu dobu, co jsem stravil v Nepalu jsem...
16.04.2012 11:48

Den 34-35

pridal jsem dalsi dny, kdy podnikam mensi vylety po Kathmandu + opet par fotek
11.04.2012 17:06

Pridany dalsi dny z Kathmandu

Pridany dalsi dny z Kathmandu a par fotek :-)
07.04.2012 18:56

Pridany dny z Pokhary a Lumbini

Pridal jsem posledni dny z Pokhary a Lumbini. :-) Hlasim ze jsem zpet v KTM!

ॐ Óm mani padmé húm © 2012 - 2020 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode