..aneb s úsměvem jde všechno líp! :-)

Den 10-11 Campeche

28.10.2019 10:35

Dny utikaji jako voda a rikal jsem si, ze je na case udelat další clanky - tentokrat strucnejsi :-)

Rano jsem v Meride navstivil Antropologicke muzeum mapujici vyvoj mayske kultury od archaickych dob. Bohuzel bylo vse ve spanelstine, ale i tak to bylo zajimave. Ulicemi Meridy jsem zamiril na dobre zname autobusove nadrazi a brzy uz jel smer Campeche.

Campeche je mensi mesto primo u more na pobrezi Mexickeho zalivu. Centrum města je castecne schovane za hradbami z doby conquistadoru a ma celkem malebne ulicky. Mimo historické centrum toho bohuzel mnoho nenabizi. Pro me se jednalo ciste o tranzitni město, kde jsem stravil 2 noci a pote zamiril dále na jih.

Během me navstevy jsem bohuzel nesehnal blizsi ubytovani nez 2,5km od autobusoveho nadrazi - musim rict, ze plne nalozeny vedle rusne silnice ne uplne atraktivnimi castmi města, zadna slava. Během me vypravy k hostelu se samozrejme spustil další tropicky lijak :-) Rikal jsem si, ze az budu z města odjizdet zvazim taxi, protože cesta stacila jednou. Jak to nakonec dopadlo si muzete domyslet.. :-)

Ve meste jsem zazil i průvod deti ze všech zakladnich skol a všech rocniku - vsichni ve slavnostnim a spolu s uciteli tancovali za zvuku bubnovani v obrim pruvodu ulicemi. Hrdi rodice samozrejme vse fotili a nahravali :-)


Další den jsem si udelal vylet k 4,5km vzdalene pevnosti na kopci na jih od města. To, co se zdalo jako pomerne dobry napad - cesta kolem more, se velmi zahy zmenilo ve strastiplnou pout ve spalujicim zaru a 40+°C teplotach s pouze minimalnim stinem. Nastesti me cestou zachranovaly pravidelne rozmistene Oxxo supermarkety se svoji vecne zapnutou klimatizaci. Nakonec jsem dorazil na vrchol kopce, nasel pevnost - a zjistil, ze prave prochazi rekonstrukci a je zavrena. Udelal jsem par fotek, dorazil zpet na hlavni silnici a rikal jsem si, ze jet zpet do města je skoda. Slysel jsem, ze cca 15km od města je jedina plaz v okoli - plan byl jasny. Podarilo se mi celkem rychle chytit colectivo - tentokrat vetsi dodavka (ve vetsich mestech s nizkou cenou pomerne dobře nahrazuje/je verejnou dopravou). A za par drobnych jsem byl zachvili na plazi a uzival si vitanou zmenu z rozpaleneho města. Cesta zpet do centra cca 15km me stala v prepoctu 10,-. Vecer na ulici ve meste hrali nejaci ochotnici divadlo a bylo to celkem vtipne pozorovat. 


Když jsem nocni ulici pote miril k hostelu, tak se celou ulici nesla hudba z 80.-90.let - nejvetsi vypalovacky. Rikal jsem si, odkud to jde v takove bohem zapomenute ulicce. Ukazalo se, ze majitel meho hostelu je dusi stary hiphoper a když je jeho zena v kostele, tak si to umi poradne uzit :-D


ॐ Óm mani padmé húm © 2012 - 2020 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode