..aneb s úsměvem jde všechno líp! :-)

Den 63-64 El Misti trek

22.12.2019 23:43

Brzy rano jsem vyrazil rannimi ulicemi Arequipy na druhou stranu města na autobus směr vulkan El Misti. Autobus me za kratko dovezl ke spravne odbocce a brzy jsem tak stal na prasne ceste s vulkanem před sebou. Bohuzel jsem nesehnal jiné nadsence, takze 2-denní trek jsem sel solo.


Několik faktu o El Misti. Jedna se o vulkan, který je vysoky 5826m.n.m. a cely trek vede direct az na jeho vrchol. Cely povrch vulkanu tvori vulkanicky prach, pisek a skaly. Na cele hore se nevyskytuje naprosto zadna voda - vse si tedy clovek musí nest sam. Bezne tour delaji trek na dva dny, dovezou turisty do 3400m a první den vystoupaji do base campu ve 4600m, druhy den pote vyrazi k vrcholu a opet zpet do 3400m a zpet do civilizace.


Ja jsem prirozene chtel udelat cely trek bez tour. Zacinal jsem ve vysce 2700m.n.m. priblizne 8km od vulkanu. Na zadech jsem mel 10l vody. Postupne jsem den první vystoupal do 3400m, kam bezne jezdi tour a pokracoval po neznacene ceste s moji GPS vstric base campu. Stezka byla vetsinou docela dobře viditelna a pouze lehce jsem musel lezt po skalach. V pozdnim odpoledni jsem vystoupal do base campu ve 4600m.n.m. a postavil svůj stan. Na cele hore nikdo jiny nebyl. Se zapadajicim sluncem se rozsvitila Arequipa hluboko v udoli a ja pozvolna zapadnul do spacaku.


Další den jsem vstaval ve 4h, vetsinu vybaveni jsem nechal v base campu a pokracoval po prime a prikre stezce stále vyse k vrcholu. Během meho vystupu brzy zacalo svitat. Stezka se zmenila na cisty prach a sopecny popel, ve kterem se neskutecne borily nohy. Dva kroky dopredu a jeden krok clovek sjizdel dolu - zadna pevna stezka. Stezka se často ztracela a musel jsem opravdu stopovat a hledat otisky bot predchozich vyprav. Obcas se mi podarilo cestu nalezt, obcas skoncila na holem utese. Postupne pribylo o skal, takze jsem často lezl po všech ctyrech vzhuru a doufal, ze tam najdu cestu.


Do 5000m.n.m. se mi stoupalo pomerne dobře, nad 5000m jsem jiz citil horskou nemoc a "nemoznost jit". Musel jsem delat caste pauzy, srdce busilo jako o závod ve snaze dostat potrebny kyslik do svalu - obsah kysliku je polovicni oproti bezne vysce. Bezne treky stoupaji do této vysky několik dni a telo ma cas na aklimatizaci. V pripade El Misti je to direct cesta z 2700m rovnou na vrchol v 5800m.n.m. a zadna aklimatizace se opravdu nekona.


 Postupne jsem vystoupal do 5400m.n.m. a uz jsem vazne nemohl. Neustale hledani cesty, prach a popel znemoznujici normalni chuzi a především nadmorska vyska mi davali zabrat. Videl jsem uz krater několik stovek metru nade mnou, ale každý krok vazne bolel. Delal jsem velmi caste pauzy, zvykal koku, ale toto bylo i nad jeji moznosti. Postupne jsem stoupal vzhuru - citil jsem, ze se mi mota hlava a uz to vazne nejde. Rikal jsem si, ze jestli zacnu zvracet (vaznejsi priznak horske nemoci), tak to zabalim a pujdu dolu. Nakonec jsem postupne s vypetim všech sil vystoupal az do krateru a na vrchol vulkanu (5800m), nafotil vyhledy a kamenny stred a vydal se na cestu dolu.

 S kazdym krokem bylo ve vzduchu vice a vice kysliku. 


Postupne jsem slezl opet do base campu ve 4600m a nachvili odpadl a dal si 30min pauzu. Venku se mezitim proháněla pisecna boure. Sbalil jsem všechny věci a vydal se dolu do 2700m a 10km vzdalene vesnice na autobus. Prevyseni první den treku 2000m primo vzhuru, druhy den 1200m vzhuru a 3100m dolu - masakr. V zapadajicim slunci jsem dosahnul vesnice a vratil se do civilizace.

Az druhy den jsem zjistil, ze El Misti je jeden z nejtezsich treku prave kvuli brutalnimu prevyseni, prasnym stezkam a jejich castemu zmizeni, a naproste absenci vody. Rocne se tam několik lidi ztrati a zemre. Udajne i velmi zkuseni trekari a horale by měli mit vždy guida s sebou. Kvuli prevyseni vetsina lidi (8 z 10 lidi) nezvladne vylezt az na vrchol a musí se vratit dolu. Naprosto nechapu, jak mohou tento trek tour nabizet jako bezny vylet pro turisty.


Byl jsem rad, ze jsem cely trek zvadnul, ale bylo to skutecne masakr a velmi natocny trek - který by ani nemel byt trekem. Jednou za život rozhodne stacilo :-)

Další dny jsem se vydal do Cusca - hlavnim mestem pro tour na Machu Picchu a Sacred Valley. Jedna se zaroven o město, které bylo stredem rozsahle rise Inku (cele Chille, Peru, Ekvador az po část Kolumbie a tretinu Amazonie). 


ॐ Óm mani padmé húm © 2012 - 2020 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode