..aneb s úsměvem jde všechno líp! :-)

Zacatek me Cesty

15.03.2012 13:34

Ahoooj vsichni!

 

DEN 1-2

Ma cesta zacala brzy rano na letisti a letadlem do Kyjeva. Byl jsem tam zachvili a docela me prekvapil, moderni letiste, vsechno v klidu a pohode a kolem 18h mi letelo letadlo do Dilli. Uz z Prahy primo vedle mne sedel Ind a jak se ukazalo letel pres kyjev do dilli taky.. V letadle kdyz bylo zhasnuto, tak byly nadherne videt hvezdy.. Kolem nasi pulnoci (tamniho casu 4:30h),jsem pristal v Dilli, jejich letiste bylo hodne honosne, vsude koberce a vymodene jak se dalo. Batoh dorazil take, ale nikdo ho moc nesetril a zariva cervena zacina docela mizet :-D Mel jsem trochu problem to vse zpakovat a nakonec jsem si nesl igelitku jeste v ruce. Vymenil jsem nejake penize a z pruvodce rychle zjistoval kam potrebuju.. Trochu jsem to tam natahoval, protoze jsem chtel otevrene nadrazi a trochu jsem byl i vyplaseny co me ceka za zdmi letiste.. :-) Nakonec jsem vylezl, vzal taxi {neni to nejlevnejsi, ale nic jineho tam moc nejde] a uz se vezl se dvema typky {taxikari jsou dva, jeden ridi a druhy mluvi.. v nepalu take] na vlak.. Hned mne jeden z nich zpovidal o zivote a o vsem :-D dojeli jsme k nadrazi a jeste zavrene, tak ze nevadi, a ze stejne potrebuju rezervovat listek.. a ze me tam vezmou a hned uz jeli.. tam se dalsi jeho kamarad podival do pc a ze vse uz je pryc a leda cestovat divoce pres celou indii, mikrobusy, vlaky a hned mi tam zacal sestavovat vyletni okruh a dal mi tri varianty .. s kazdou bych byl za tyden v nepalu.. jedna byla za 40 000,-RP (20 000,- nasich] a nebo za 30 000,- tak jsem mu rekl ze nemam tolik penez a ze nic nebude. kdyz to zjistil muj taxikar, tak mu rikam at me vezme zpet na vlak a on ze jsou 5 dni svatky Sivy a {"India is very busy my friend! .. very busy!"] ze uz tam nic nebude a ze me vezme do vladniho turist infa.. nechtel jsem ale stejne me tam odvezl. Tam byl dalsi kamarad a nabizel mi dalsi vylety a hned mi nabizel caj atd :-D no kdyz jsem stale opakoval, ze vylet nechci a on zas ze indie podrazila a ze mi jen snazi pomoct.. ("don't worry brother, i lke hepling people!") tak nakonec vykoumal letadlo do Kathmandu jeste ten den a za 10 000,- RP (neco pres 4000,- nase]. No nakonec jsem to vzal vim, ze do Nepalu by to mohlo byt dvojnasobne az troj. Hned vzal penize a letenka nikde a jestli se nechci jit k nemu nekam osprchovat.. :-D vedel jsem ze je to podvodnik ale nejakym zvlastnim zpusobem to tak tam funguje.. tim ze delal pro vladu zaridil mi letadlo {pro vladu vzdy par mist maji] i nejakou slevu z ceny.. presto nepochybuju, ze neurcita suma z ceny skoncila u nej.. Zadny doklad o cene jsem nevidel, jen mi potom prinesl letenku a ze to zachvili leti.. nastesti mi zaridil i auto, co me tam vzalo.. naposledni chvili jsem vse stihnl a uplne mrtvy usinal pri startu letadla :-D :-D nakonec se mi z toho udelalo trochu spatne ale vse jsem rozdychal a v 15h byl v nepalu. Uplne jina zeme a presto v necem podobna.. lide jsou pratelsti a ochotni pomoct a nejsou tolik vlezli. V indii jsem jasne vnimal, jak to byli samy podvodnici, ale presto mi pomohli.. tenhle rozpor jsem delsi dobu stravoval.. Kazdopadne pro priste neduverovat nikomu a dojit fyzicky na nadrazi a poresit mista tam.. vse se da nejak obejit.. to jsem take zjistil :-D

 

V Nepalu mi dali vizum na mesic a taxi odvezlo do Annapurna Lodge na Freak street, kousek od hlavniho namesti Durbar Square. Cizinci vetsinou bydli v Thamelu, ctvrti severne od nej.. ale tady jsem mel tip od holek a vyplatilo se.. levnejsi ubytovani, hned v centru a super :-) Tak jsem se hned ubytoval.. pokoj cisty, spolecna sprcha [na pokoji uz byly obsazene] a hlavne odpocinek.. Zjistil jsem ze potrebuju visaci zamek na dvere, ale zamecnik byl pobliz, tak mam takovy ohromny zamek na celkem primitivni klic, FAB je jine stoleti, ale funguje a to je hlavni. :-D Jinak bydlim za 400NRP [asi 90,-] nasich. Proud je az po desate hodine{svetlo prubezne vypadava], voda byla studena ale hlavne uz jsem mel kde slozit hlavu a uplne mrtvy (po 48h bez spanku) jsem brzy usnul a spal az do rana.

 

DEN 3

Rano bylo krasne tak jsem sel obhlidnout namesti a tam se hned pritocil samozvany pruvodce a zacal mi vykladat historii a tahat me od jedne zajimavosti k druhe.. no vetsinu jsem vedel, ale nebyl jsem otrkany, nevedel co kolik stoji.. proste zelenac :-D tak si potom rekl o 30 euro.. rikam ze to ne a on 4000,- nrp a ja ze to je moc.. ze maximalne 1000,- }fakt jsem nevedel kolik to je] a on 3000,- ... tak jsme sedohodli na 1500,- a hned to byl "very kind sir!" a az pozdeji jsem zjistil ze jsem mu dal vazne docela dost.. prochazel jsem se ulickama az do Thamelu, vsude i trekove oleceni a vazne turisticka ctvrt..

Auta, motocykly, riksi, kola a chodci .. neuveritelne promichane dohromady.. to je ulice a chozeni v ni.. :-D Cele jsem to obesel a dal si Nepalske menu tam kde bydlim.. ryze, polevka a nejaka zeleninova omacka jedna druha, caj a jeste zelenina s jogurtem.. bylo to docela fajn.. :-) a potom jsem se vypravil ke stupe.. nejsvetejsi v Kathmandskem udoli. v pruvodci bylo ze je to je 20 min pesky, tak jsem si veril a vydal se do ulic.. poznal jsem nekomercni casti, opravny televizi a rezniky se surovym masem primo na ulici.. i pribytky mistnich.. odpadky vsude ale min nez v Indii .. presto jsem veeelmi ocenil tlustou podrazku mych sandali.. :-D Brzy jsem zjistil, ze nejchudsi uklizi turisticke ulice a odpadky se hazi do reky.. takze ta je jedna velka skladka.. v dali jsem videl stupu tak jsem zrychlil, protoze hodinu denne je tam buddhisticka motlitba.. trochu jsem se ztratil v ulicich a zas nasel az jsem dorazil pod horu se stupou.. nevim kolik tam bylo schodu ale stalo to za to.. cestu lemovali male stupy a buddhove.. navrchu byla ohromna stupa s klasickym pohledem oci jednoho z prvnich prabuddhu hledicim do 4 svetovych stran.. Byly tam i mensi chramky a hlavne vyhled na cele udoli.. Kathmandu je nehorazne velke mesto! srovnatelne s Prahou.. [mozna vetsi?} bylo od obzoru k obzoru.. Nahore byl krasny vyhled i atmosfera.. udajne driv bylo cele udoli obri jezero plny hadu.. a potom se nejaky buh prihnal a mecem ho rozsekl aby voda vytekla.. na hladine se objevil zarivy lotos a na tom miste je dnesni stupa. Videl jsem i tibetske mnichy pri motlitbe a nafotil i nahral video.. prvni setkani :-)

Slunce tady zapada kolem 18h, vracel jsem se zpet a uz zacinala byt rychle tma.. nastesti dole jeli "autobusy" ..bile narvane dodavky s pruvodcim rvoucim do vsech stran kam jede.. jezdi jimi jen mistni co jsem videl.. turisti maji taxiky.. ale rikal jsem si proc ne.. kdyz jsem nasel spravnou.. uz jsem se vezl.. sotva jsem se tam naskladal.. byl jsem zda se za dva skladne nepalce.. v autobuse nas bylo tak 20 [a zadne slepice :-D] Autobus objel polovinu mesta az jsem se bal kam me veze tak jsem na pruvodciho [neumel anglicky] s mapou.. a on jen mavnul rukou at jese pockam.. tak jsem pockal.. a jeli jsme dal a dal .. az uz jsem mel zas roupy a pruvodce zas at pockam .. az jsem uvidel obri budovu Nepal Mall, kterou jsem videl cestou z letiste a tady uz me vyhazova z dodavky.. cesta stala nadhernych 15NRP {taxi z letiste 675] .. sice jsem nevedel kde jsem ale mistni straznik umel cist v mape a ja se brzy zorientoval a tesne se tmou dorazil domu.. :-) Vecer jsem se sel koupat a rikal si, jestli mi s tou teplou vodou jen neco neunika, kohoutek na to meli.. tak jsem zaklepal na specialni mistnost s nazvem "Office", kde sedel postarsi nepalec a zeptal se ho jestli maji jen studenou.. nacez se me zeptal jaky mam pokoj a hned zacal shanet nepalce a ukolovat.. behali po cele budove ale za 15 min tekla i tepla a jeden z nepalcu, ze budu ruzovy az vylezu jak tepla bude. :-D Mel jsem kliku ze jsem mluvil primo s majitelem a ten udelal hned vyjimku. :-)

 

DEN 4

V noci jsem spal zas jak zabity.. ale zas mi nevyslo vstat rano az po 10h, asi stale jeste dohanim to cestovani.. Dneska jsem se vypravil zkoumat ulice a chramky jizneji od toho ke bydlim.. turisti sem bezne nechodi.. nasel jsem ruzne az jsem dorazil k rece a mistum, kde spaluji mrtve.. neco jako Varanasi v Indii.. trochu jsem to chtel nafotit ale nalezal jsem se uprostred nejchudinstejsi ctvrti, sam.. a jednomu nepalcovi se to moc nelibilo a hned na me zacal neco pokrikovat, tak jsem to radsi zandal.. nakonec chtel rupie a kdyz nedostal nic, tak me vyhnal.. Trochu jsem jeste neco obesel, ale brzy zamiril zpet k rusnejsim ulicim. Dneska jsem si dal i obed, tentokrat drazsi ve stresni restauraci primo na namesti.. bylo to drahy, ale hodne dobry asi 6 misticek se vsim moznym {opet nepali menu], vsichni mluvili perfektni anglictinou a bylo to fajn.. pro jednou :-) Sel jsem se podivat i do nejvetsiho palace a hlavni atrakce namesti Hannumanova palace.. vstupny srovnatelny s mojim obedem (doba korinku se blizi :-D) Cely palac byl pojaty i jako muzeum opevujici nepalske panovniky minuleho stoleti.. bohuzel u vstupu mi zabavili fotak.. ale to bych nebyl kluk sikovny abych nevytahnul mobil, nenastavil na tichou spoust a vesele pokracoval v prohlidce :-D Z vezi palace byl i docela pekny rozhled po meste.. Ted jsem poprve v internetove kavarne.. bohuzel nefunguje USB abych poslal nejake fotky.. uvidime priste. Zitra brzy rano mi jede bus do Pokhary, uz jen kousicek od Annapuren. Jsem na to zvedavy.. :-)

Diskusní téma: Zacatek me Cesty

Datum 15.03.2012
Vložil banditka
Titulek India rulez

jakýsi blonďáček se to prochází indickými ulicemi...a jen Buddha ví, co ho ještě čeká na jeho cestě v existenci jednoho oka-mžiku, na planetě Zemi...

 

ॐ Óm mani padmé húm © 2012 - 2020 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode