..aneb s úsměvem jde všechno líp! :-)

Den 40-42 Trujjilo & Tarapoto

04.12.2019 22:20

Nocni autobus z Huarazu jel po nekonečných serpentynach dal a dal do noci vstric pobrezi a mestu Trujjilo. V noci se mi podarilo i trochu usnout, a tak jsem mel i navzdory casnemu ranu hned chut prozkoumat ve meste vse na maximum. Další autobus mi jel az za 7h, a tak jsem se vydal vstric rannim ulickam a probouzejicimu se mestu.

 Celkove Trujjilo je město, které je pomerne o nicem, nezajimave centrum a nic, co by stalo za rec. Nicmene jen kousek za mestem se nachazi v pisecnych dunach obri archeologicke naleziste Chan chan. 


Colectivo me vysadilo na hlavni silnici 2km daleko, a tak jsem prochazel pisecnou krajinou, ze které stoupaly zaklady zdi davne metropole. Cele naleziste je z 9-13. stol a prochazi stale ještě vykopavkami, zrekonstruovana je pouze minimalni část - chramovy okrsek. Z dalky cela stavba pripomina mezopotamske stavby - obri zed chrani vnitrni město, které je clenene na posvatne okrsky a ctvrti a je dekorovano prirodnimi motivy. Cela kultura vzkvetala radu staleti az do doby Inku, kterym se bez boje vzdali. O 80let pozdeji bylo cele naleziste jen mestem duchu a zakryla ho poust.


Trujjilo ma na druhé strane města i další vyznamne naleziste pyramidu Slunce a Pyramidu Mesice. Pristupna je pouze pyramida mesice. Jedna se o kulturu, která predchazela kulture Chimu (Chan Chan) a která vzkvetala před 2000lety. Cela stavba vymluve opet pripomina zikkurat a po ukonceni daneho veku byl puvodni chram vzdy prekryt novou stavbou a vystaven chram novy. Takto je pyramida slozena z 5 na sobe postavenych staveb. 


Casu jsem mel malo, ale nakonec jsem stihl vse projit a nafotit a brzy uz jsem jel s mistnimi zemedelci v colectivu zpet na autobus.

Další nocni autobus jel tentokrat vice nez 16h a i když se jednalo zatím o nejdelsi prejezd, cesta rychle utekla a rano uz me privitala zelena uboci dzungle a amazonie. Autobus mne dovezl do města Tarapoto, které opravdu nestoji ani za zminku. Cele město ma male uzke ulicky bez chodniku a neustale chrli stovky mototaxi nebo solo motorek. Rozhodne není klidnym mistem, kde by se clovek kochal ulickami. Jedna se o přestupní stanici dále hloubeji do Amazonie. 


Nakoupil jsem tam nezbytne zasoby a další den jsem se vydal se 2 dalsimi cestovateli do vesnice Yamariguas, která je hlavnim pristavem pro plavbu do Amazonie a zaroven poslednim mistem, kam vede silnice.


ॐ Óm mani padmé húm © 2012 - 2020 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode