..aneb s úsměvem jde všechno líp! :-)

Vítejte na webu Toma Poutníka - aneb Zápisky z cest

Na začátku října 2019 jsem se vydal na další z mých velkých cest. Tentokrát mne čeká 6 měsíců v Mexiku a Jižní Americe. Web slouží především jako mé zápisky z cest pro rodinu a přátele. Updatovat je budu dle možnosti připojení.

První zastávkou bude Mexiko, potenciálně i Guatemala, a poté budu směřovat do Jižní Ameriky do Chile, Peru, Bolívie, Argentiny a Patagonie. Postupně budu přidávat mé menší či větší dobrodružství a historky z cest. Více naleznete v sekci níže.

___

Na stránkách naleznete také moji cestu do oblasti Himálaje. Na zacatku brezna 2012 jsem se vydal na 6 mesicni pout do Nepalu a severni Indie (oblast Himalaje). Více si můžete přečíst v sekci Nepál & Indie.

Ve svych zazitcich popisuji, jak jsem cestoval Nepalem, navstivil Annapurny a zajimava mista po cele zemi. Presunul se pote do severni Indie a prvnimi kroky miril ke vsem svatym mistum spojenym se zivotem Buddhy.

Dale jsem pokracoval pres Dharamsalu na sever do oblasti Kashmiru a Ladakhu, kde jsem stravil dalsi mesic a pul sveho zivota. Po horach jsem zamiril na jih na kratkou navstevu Arabskeho more a ostrova Diu.

Posledni mesic stravil v cestach po Rajastanu a dale jeskynich komplexech Ajanta a Ellora (posledni mesic zde vsak jiz nenaleznete, radeji nez psanim jsem jej travil po boku cloveka memu srdci nejblizsimu).

Preji pekne cteni!

Tom Poutník

Mexiko & Jižní Amerika

07.02.2020 11:29

Den 83-87 Velikonocni ostrovy II.

Další den rano jsem se s kolem vypravil na další z mych vyletu, tentokrat na nejvyssi horu ostrova. Vedro, spalujici slunce a silnice vedouci přes cely ostrov se stavaly uz mym dennim chlebem. V jedne chvili jsem se vydal odbockou do eukalyptoveho lesa a brzy uz jen tlacil a tlacil direct rovnou na...
06.02.2020 12:49

Den 83-87 Velikonocni ostrovy I.

Další den brzy rano, když cely hostel ještě spal, jsem se vydal opet s mym vernym batohem na zadech rannimi ulicemi Santiaga na metro směr letiste. Tam mne prekvapil pomerne slozitejsi byrokraticky proces pro cestu na Velikonocni ostrovy, ale nakonec se vse zvladlo a let jsem stihnul :-)Poprve na...
03.02.2020 17:13

Den 78-82 Atacama II.

Další den jsme vstavali ve 4h rano, rozhodli jsme se za svitani navstivit 120km vzdalene El Tatio Geysers. Vyjizdeli jsme za hluboke noci, hvezdy na obloze jasne zarily a par minut jsme stravili jejich obdivem. Ke vstupu ke gejzirum jsme dojeli mezi prvnimi auty a zazili jsme tak cele místo zcela...
31.01.2020 13:38

Den 78-82 Atacama I.

Cesta z Calamy vedla po nekonecne rovnych silnicich bohem zapomenutou krajinou pisecnych dun a plani. V urcitych mistech autobus mlel z posledniho a ritili jsme se závratnou rychlosti 40km/h. Se zapadem slunce jsem dorazil do San Pedro de Atacama. Vychozi bod pro pruzkum okolni krajiny. Cele...
29.01.2020 13:01

Den 74-77 Arica & Iquique

Ahoj vsem,Delsi dobu jsem se nedostal k psani, zazitku bylo opravdu hodne. Dny jsem travil na vyprahlem pisecnem severu Chile, solnych planich Atacamy, objevovanim Velikonocniho ostrova a poslední tydny v horach a na ledovcich v Patagonii. Nikdy nebyl uplne ten spravny cas na psani, tak si beru...
29.12.2019 22:38

Vanocni specialni dil

Jsem na ceste jiz ctvrt roku a před nekolika dny jsem oslavil Vanoce ve 30°C na brehu Pacifiku v miste, na kterem by me před rokem ani nenapadlo, ze se kdy muzu ocitnout. Spravny cas pro specialni dil :-)Zacneme po poradku. Jak a kde jsem letos slavil Vanoce? Stravil jsem je nakonec i pro me...
22.12.2019 23:45

Den 65-73 Cusco

První den v Cuzcu byl pro me trochu rozpacitym, protože jsem se opet setkal s masovym turismem. Na hlavni ulici je neustaly proud nabizecu masazi, obrazu, tour, drog a jinych zarucene nevšedních zazitku. Brzy jsem zjistil, ze staci jit o ulici dve nize a uz je to opet normalni město, jako kazde...
22.12.2019 23:43

Den 63-64 El Misti trek

Brzy rano jsem vyrazil rannimi ulicemi Arequipy na druhou stranu města na autobus směr vulkan El Misti. Autobus me za kratko dovezl ke spravne odbocce a brzy jsem tak stal na prasne ceste s vulkanem před sebou. Bohuzel jsem nesehnal jiné nadsence, takze 2-denní trek jsem sel solo.Několik faktu o El...
22.12.2019 23:40

Den 61-65 Arequipa

Po poustnich a vyprahlych mistech s teplotami kolem 40°C jsem zamiril do prijemnejsiho prostredi 6000m vysokych hor v okoli Arequipy. Cele město ma prijemnou atmosferu a je opravdu fotogenicke. Primo z centra jsou videt 6000m vysoke hory ihned za mestem - pohori Chachani a vulkan El Misti.V...
22.12.2019 23:35

Den 57-60 Huacachina & Nasca

Z hloubi Amazonie jsem tentokrat preletel letadlem zpet do Limy a zamiril vice na jih. Zhruba po mesici jsem prochazel ulicemi Limy a vůbec jsem se nedivil, ze jsem byl po priletu do Peru z toho trochu vyjukany. Miraflores s Peru ma opravdu minimum spolecneho a je to spise takovy skok do stredu...

Novinky

05.10.2019 20:06

začátek Cesty

Zatím připravuji a dávám dohromady poslední vybavení na mé nové putování a dobrodružství - aneb tentokrát do Jižní Ameriky & Mexika. Příští týden...
01.08.2012 13:18

DULEZITE UPOZORNENI

Ahoooj vsichni! Bohuzel jsem ted mimo solidni internet a pribehy a zazitky se trochu kupi. Rad bych to pro vas zpracoval co nejdrive, ale je toho...
03.07.2012 22:39

Opet na prijmu!

Ahoj, dodal jsem opet par clanku zacinaje dnem 92 a dale az do 114. Utopil jsem fotak, tak nove fotky jsou momentalne mimo provoz :-)
11.06.2012 18:51

Zpravy z hor

Tak jsem opet dopsal nekolik clanku z poslednich dnu. Mam pripravene i fotky, ale internet je tu velice nevyzpytatelny [stejne jako pocasi] a...
22.05.2012 21:47

Nove clanky a par foto

Tak jsem nakonec precejen sednul opet k pc a stravil par hodin sepisovanim uplynulych dni a zazitku. Jsou pridany clanky z Dilli, Amritsaru a...
21.05.2012 18:22

Dharamsala

Zhruba tyden zpet jsem dorazil z Amritsaru do Dharamsaly a i kdyz jsem chtel udelat brzy presun do Ladakhu, silnice z Manali je stale zavrena [az...
18.04.2012 13:57

Pridany posledni dny v Nepalu + i fotografie a dokonceni clanku Zivot v Nepalu

Pridal jsem posledni clanky z Nepalu a dnes okolo 18h vyrazim vecernim autobusem smer hranice s Indii. Za tu dobu, co jsem stravil v Nepalu jsem...
16.04.2012 11:48

Den 34-35

pridal jsem dalsi dny, kdy podnikam mensi vylety po Kathmandu + opet par fotek
11.04.2012 17:06

Pridany dalsi dny z Kathmandu

Pridany dalsi dny z Kathmandu a par fotek :-)
07.04.2012 18:56

Pridany dny z Pokhary a Lumbini

Pridal jsem posledni dny z Pokhary a Lumbini. :-) Hlasim ze jsem zpet v KTM!

ॐ Óm mani padmé húm © 2012 - 2020 Všechna práva vyhrazena.